drfone app drfone app ios

3 sätt att återställa raderade meddelanden på iPhone 8

Selena Lee

28 april 2022 • Arkiverat till: Tips för olika iOS-versioner och -modeller • Beprövade lösningar

"Hej killar, jag är i en väldigt knepig situation och jag vet inte hur jag ska ta mig ur den. Jag raderade nyligen mina meddelanden utan att veta det. När vi pratar har jag inte några av de meddelanden som min chef skickade till mig angående arrangemanget av vårt nya kontor. Dessutom hade jag några mycket speciella meddelanden som jag hade fått från min flickvän, och jag hade sparat dem för minnesändamål. Jag är så stressad och förvirrad. Kan någon hjälpa mig? någon som vet hur man återställer raderade meddelanden från iPhone 8? Eller finns det något sätt att återställa raderade meddelanden på iPhone 8?"

Jag har haft chansen att stöta på ett stort antal människor som går igenom samma problem. Du bör dock inte vara orolig igen eftersom du har kommit till rätt plats där du kommer att få den bästa informationen om hur du återställer raderade meddelanden på iPhone 8. Jag ska visa dig hur du återställer raderade meddelanden på iPhone 8 genom att använda Dr.Fone - Data Recovery (iOS) . Till skillnad från andra program skadar Dr.Fone inte din iPhone, och inte heller sparar den din information utan ditt samtycke på något sätt.

Dr.Fone da Wondershare

Dr.Fone - Data Recovery (iOS)

Världens första iPhone- och iPad-programvara för dataåterställning:

  • Högsta återvinningsgrad i branschen.
  • Gratis att se dina återställda data från din iPhone 8.
  • Extrahera och förhandsgranska allt innehåll i iCloud/iTunes säkerhetskopior gratis.
  • Skanna iOS-enheter för att återställa samtal, foton, video, kontakter, meddelanden, anteckningar etc.
  • Återställ eller exportera selektivt vad du vill ha från iCloud/iTunes-säkerhetskopia till vår enhet eller dator.
  • Kompatibel med de senaste iPhone-modellerna, iPhone X/8 ingår.
  • Vinner miljontals lojala kunder i mer än 15 år.
Tillgänglig på: Windows Mac
3981454 personer har laddat ner den

Del 1: Hur man återställer raderade meddelanden på iPhone 8

Om du råkar radera dina meddelanden av misstag, eller om du glömde att göra en säkerhetskopia i tid och nu saknar några av dina meddelanden, är följande förenklad metod för hur du återställer meddelanden från iPhone 8 med hjälp av Dr.Fone iPhone Data Recovery-programmet .

Steg 1: Förbered för iPhone 8 Message Recovery

För att återställa raderade meddelanden på iPhone 8 är det första du bör göra att ladda ner och installera programmet på din PC. När du har gjort detta, starta programmet på din PC, och du kommer att kunna se gränssnittet nedan.

How to Recover Deleted Messages On iPhone 8

Steg 2: Anslut din iPhone 8 till din PC

Anslut din iPhone 8 till din PC med USB-kabeln som följde med iPhone. Ge programmet och datorn några minuter innan din iDevice kan upptäckas. När Dr.Fone har identifierat din iPhone och dess lagring, klicka på alternativet "Återställ" och en lista över alla dina data kommer att listas enligt nedan.

Recover Deleted Messages On iPhone 8

Steg 3: Skanna borttagna meddelanden från enheten från iPhone 8

Eftersom vi är intresserade av att återställa våra meddelanden, kommer vi att markera rutan bredvid alternativet "Meddelanden och bilagor" och klicka på alternativet "Starta skanning". Programmet börjar automatiskt skanna din iPhone 8 efter alla raderade eller saknade meddelanden. När din iPhone har skannats kommer du att kunna se skanningsförloppet samt listan över mottagna meddelanden som visas nedan.

start to Recover Deleted Messages On iPhone 8

TIPS: Observera att skärmdumpen ovan är en skärmdump för bildåterställning. Du bör vara i stånd att se en liknande bild men med dina meddelanden.

Steg 4: Förhandsgranska och återställ raderade meddelanden på din iPhone 8

När du är nöjd med att du har rätt information med dig klickar du på alternativet "Återställ till enhet" längst ned på skärmen. Om du vill återställa dina meddelanden till din PC, klicka på alternativet "Återställ till dator". Återställningsprocessen tar några minuter beroende på storleken på de valda filerna. När återställningsprocessen är över, bekräfta om dina meddelanden har återställts till den valda enheten. Så enkelt är det att hämta raderade meddelanden från iPhone 8.

How to Recover Messages On iPhone 8

Del 2: Hur man återställer raderade meddelanden från iPhone 8 via iTunes-säkerhetskopia

Om du hade en iTunes-säkerhetskopia och du inte kan komma åt den på grund av olika anledningar, kan du använda Dr.Fone för att återställa meddelanden från iPhone 8. Men med den här metoden måste du använda iTunes. Så här görs det.

Steg 1: Välj alternativet Återställ från iTunes

Eftersom vi har vårt program installerat och klart för användning, kommer vårt första steg att vara att välja alternativet "Återställ från iTunes Backup" fil i vårt gränssnitt. Du måste först klicka på alternativet "Återställ" och välja alternativet "iTunes". I samma ögonblick som du har öppnat iTunes-alternativet kommer du att se namnet och modellen på din enhet. Välj det genom att klicka på det och klicka slutligen på alternativet Starta skanning som visas nedan.

How to Recover iphone 8 Messages

Steg 2: Återställ meddelanden från iPhone 8 via iTunes Backup

Programmet kommer att skanna ditt iTunes-konto och lista alla data som finns för återställning. Eftersom vi är intresserade av meddelandena kommer vi att välja "meddelanden"-ikonen på vår vänstra sida som visas nedan.

Recover Messages On iPhone 8

Steg 3: Återställ meddelanden till din iPhone 8

Vårt nästa steg blir att återställa våra meddelanden till sin tidigare position. För att göra detta kommer vi att klicka på alternativet "Återställ till enhet". Om du vill återställa dina meddelanden till din PC, klicka på alternativet "Återställ till dator". Ge bara Dr.Fone några minuter för att återställa dina data. All information i din iTunes-säkerhetskopia sparas på din PC eller iPhone 8 beroende på vald fillagring. Där har du det. Så enkelt är det att hämta meddelanden på iPhone 8.

Del 3: Hur man återställer raderade meddelanden från iPhone 8 via iCloud Backup

Steg 1: Välj iCloud Backup

För att återställa dina meddelanden från iCloud klickar du på alternativet "Återställ" i ditt gränssnitt och väljer "iCloud backup". Som standard kommer du att behöva ange dina iCloud-inloggningsuppgifter enligt nedan.

How to Retrieve Deleted Messages On iPhone 8

Steg 2: Välj Säkerhetskopieringsmapp

När du är inloggad, välj iCloud-säkerhetskopian som du vill återställa data från och klicka på ikonen "Ladda ner" på höger sida. En lista över filerna som finns i mappen visas.

Retrieve Deleted Messages On iPhone 8

Steg 3: Välj filer att återställa

Välj de filer du vill ladda ner och klicka på alternativet "Nästa". De valda filerna kommer att laddas ner inom några minuter beroende på storleken på data.

Retrieve Messages On iPhone 8

Steg 4: Återställ meddelanden på iPhone 8 via iCloud-säkerhetskopia

När nedladdningen är klar, förhandsgranska all nedladdad information och klicka på alternativet "Återställ till enhet" eller "Återställ till dator".

How to Retrieve Messages On iPhone 8

Dina meddelandefiler kommer att återställas eller återställas beroende på vilken plats du föredrar. Du kan bekräfta detta genom att öppna mappdestinationen på din iPhone eller din dator.

Med informationen som behandlas i den här artikeln är det min förhoppning att du kommer att kunna hämta raderade meddelanden från iPhone 8, ditt iCloud-säkerhetskopieringskonto, såväl som din iTunes-backupmapp. Med Dr.Fone är du garanterad att sömlöst återställa meddelanden från iPhone 8 utan att oroa dig för att skada din telefon eller förlora extra information som det är med andra dataåterställningsprogram. Oavsett om du raderade dina meddelanden avsiktligt eller inte, kommer de tre metoderna för hur du återställer raderade meddelanden från iPhone 8 säkert att vara till stor hjälp för dig.

Selena Lee

chefsredaktör

Home> Så här gör du > Tips för olika iOS-versioner och -modeller > 3 sätt att återställa raderade meddelanden på iPhone 8